Maakt u gebruik van WeSeeDo beeldbellen en wilt u dit direct binnen Uw Zorg online beschikbaar stellen? Dat kan nu! Na het maken van een beeldbelafspraak in de app of het portaal ontvangt uw patiënt de link naar het gesprek direct binnen de Uw Zorg online omgeving. U vindt de link naar het gesprek in de agenda van uw HIS. Dit scheelt u en uw patiënt onnodige handelingen.

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen.


Hoe kan ik de WeSeeDo module van Uw Zorg online gebruiken als ik nu nog geen WeSeeDo gebruik?

Via onze website https://pharmeon.nl/beeldbellen/ of via onze Kennisbank https://uwzorgonline.atlassian.net/wiki/display/HELP/Starten+met+beeldbellen vindt u meer informatie.

Voor de geïntegreerde oplossing heeft u het abonnement “Persoonlijk” nodig.

Houd er rekening mee dat u voor de geïntegreerde beeldbeloplossing een contract bij Pharmeon moet afnemen. Heeft u momenteel het contract lopen bij WeSeeDo? Laat deze dan over zetten naar Pharmeon door contact op te nemen via het formulier op pharmeon.nl. Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij Pharmeon bekend is.

Hoe zet ik de WeSeeDo module aan?

Via het digitale aanvraagformulier https://pharmeon.nl/aanvragen-integratiemodule-weseedo/ kunt u de WSD module laten activeren. Het is belangrijk dat u al een rechtstreeks WSD beeldbelcontract bij Pharmeon heeft. Let er daarnaast op dat u ‘Beeldbellen’ voor de Webagenda bij 'Afspraaktypen' geactiveerd heeft.

In welk WeSeeDo account worden Uw Zorg online afspraken ingepland (bij meerdere accounts)?

Wanneer een beeldbelafspraak in Uw Zorg online gemaakt wordt, dan wordt er automatisch een afspraak ingeschoten in WSD. Werkt u met meerdere WSD accounts? Dan kiest de UZo applicatie op alfabetische volgorde het eerst beschikbare WSD account. 

Voorbeeld

Praktijk Pharmeon heeft 3 WSD accounts, met de namen “Huisarts Janssen”, “Huisarts Pietersen” en “Assistent praktijk Pharmeon”.
Maakt een patiënt via het portaal of de app een beeldbelafspraak via de HIS agenda van Huisarts Pietersen, dan wordt de afspraak (als er plek vrij is) ingeschoten in het WSD account “Assistent praktijk Pharmeon” (vanwege de alfabetische volgorde van selecteren). Is er op het gekozen tijdstip al een beeldbelafspraak in dit account, dan wordt de afspraak ingeschoten in het WSD account van “Huisarts Janssen” (de tweede in de alfabetische volgorde). Zo wordt er verder gezocht naar een beschikbare plaats en beschikbaar account.

U kunt eventuele wijzigingen in WSD account namen doorgeven via het formulier op pharmeon.nl. Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij Pharmeon bekend is.

Mijn patiënt annuleert zijn gemaakte beeldbelafspraak. Waarom blijft de afspraak staan in WSD en in Uw Zorg online?

Gebruikt u OmniHisScipio of CGM HUISARTS? Dan is het annuleren van een afspraak in Uw Zorg online niet mogelijk.
De patiënt krijgt de melding contact op te nemen met de praktijk, indien hij de afspraak wil annuleren. Neemt een patiënt naar aanleiding hiervan contact op met de praktijk? Verwijder dan handmatig de beeldbelafspraak in de agenda van OmniHisScipio of CGM HUISARTS én in WSD.

Moet ik als huisarts voor een beeldbelafspraak apart inloggen in de WeSeeDo applicatie?

Nee, dat hoeft niet. Met de link die u in de agenda van uw HIS ontvangt, kunt u direct het beeldbelgesprek starten. U hoeft hiervoor dus niet in te loggen in WeSeeDo.

Wat wijzigt er wanneer ik de WeSeeDo module laat aanzetten?

Voor de patiënt:

Bij een online gemaakte beeldbelafspraak in de patiëntenomgeving,  verschijnt onder Afspraakdetails een link naar het beeldbelgesprek. Voorwaarde hiervoor is dat de beeldbelfunctie bij Afspraaktypen aan staat. Op verschillende momenten wordt verwezen naar deze link:

  1. In de bevestigingsmail van de afspraak, die direct na het maken van de afspraak wordt verstuurd.

  2. In de herinneringsmail van de afspraak, die een dag voor de afspraak wordt verstuurd.

Het handmatig versturen van een bevestigingsmail via de WSD applicatie is hierdoor niet meer nodig.

Voor de praktijk:

Bij online gemaakte beeldbelafspraken verschijnt een link bij de desbetreffende afspraak in de agenda van het HIS. Hiermee kan  de arts het beeldbelgesprek direct starten.

Het is daarom niet meer nodig om apart in de WSD applicatie in te loggen. 

Wat ziet de patiënt wanneer hij op de WeSeeDo afspraaklink in Uw Zorg online klikt?

Wanneer de patiënt op de link naar het beeldbelgesprek in Uw Zorg online klikt, verschijnt een wachtkamerscherm (zie afbeelding hieronder). 

De naam van uw account (“WSD agent”) komt in beeld voor de patiënt.
In het voorbeeld hierboven: Voornaam (“Test”) en Achternaam (“Pharmeon”). Let dus goed op hoe u uw naam in uw account aanmaakt.

Zodra u de patiënt uit de wachtkamer haalt, wordt het gesprek gestart en ziet de patiënt boven en onderin het beeldbelgesprek ook de naam van het desbetreffende WSD account.

Zijn er kosten verbonden aan het afnemen van de geïntegreerde WeSeeDo module?

Ja, aan de activering van de geïntegreerde WSD module zitten eenmalige kosten verbonden van EUR 99,-