Doen jullie ook aan systeembeheer?

Pharmeon biedt geen systeembeheer aan en kan u niet ondersteunen met lokale instellingen of problemen op uw computer. Indien u op zoek bent naar de juiste systeembeheerder, kunnen wij u hierin adviseren.

Hoe forward ik mijn e-mail?

Het is mogelijk om de e-mail die op uw e-mailadres binnenkomt te forwarden naar een ander e-mailadres. Dien dit verzoek in via het formulier op pharmeon.nl. Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij ons bekend is en de forward zal worden ingesteld.

Hoe maak ik een nieuw e-mailadres aan?

Wanneer u een nieuw e-mailadres wenst aan te maken, kunt u uw verzoek sturen via het formulier op pharmeon.nl. Geef aan welk(e) e-mailadres(sen) wij voor u kunnen aanmaken. 

Let op: aan het aanmaken van extra e-mailadressen zijn kosten verbonden.

Hoe schakel ik mijn out of office eerder uit dan de geplande datum?

Wanneer u een out of office op uw e-mailadres heeft ingeschakeld, ontvangt u ook een e-mail met een annuleringslink. Klik op deze link en uw out of office wordt uitgeschakeld.

Heeft u de e-mail met deze link niet meer? Stel via https://beheer.pharmeon.nl/afwezigheidsbericht een nieuwe out of office in. Deze zal de vorige out of office overschrijven. U ontvangt opnieuw een e-mail met een annuleringslink. Via deze link kunt u de out of office uitschakelen.

Hoe stel ik mijn e-mailadres in op mijn computer?

Wij hebben een handleiding die u kan ondersteunen met het instellen van de e-mail. Mocht u er niet uitkomen met behulp van de handleiding, adviseren wij contact op te nemen met uw systeembeheerder. Pharmeon biedt geen systeembeheer aan en kunt u niet ondersteunen met het instellen van uw e-mailadres op uw computer.

Hoe verhoog ik de ruimte van mijn mailbox?

Het is mogelijk om de ruimte van uw mailbox te verhogen. Neem contact op het formulier op pharmeon.nl. Geef aan voor welk e-mailadres u de ruimte wenst te verhogen en naar hoeveel GB.

Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan voor mijn e-mailadres?

Geef via het formulier op pharmeon.nl aan voor welk e-mailadres u een nieuw wachtwoord wenst te ontvangen. Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij ons bekend is. Wij sturen namelijk geen wachtwoord naar een voor ons onbekend e-mailadres.

Wanneer het wachtwoord van uw e-mailadres wordt gereset, zal uw e-mailadres tijdelijk geen e-mail kunnen ontvangen of verzenden. U dient eerst het nieuwe wachtwoord in te stellen op uw computer voordat het e-mailadres weer werkt. Geef ons ook altijd door naar welk e-mailadres wij het nieuwe wachtwoord mogen sturen, dit kan namelijk niet naar het e-mailadres waar we het wachtwoord van resetten.

Hoe wijzig ik de naam van mijn e-mailadres?

Wanneer wij de naam van het e-mailadres dienen te wijzigen, wordt het oude e-mailadres afgesloten en wordt er een nieuw e-mailadres aangemaakt. Geef via het formulier op pharmeon.nl door welk e-mailadres afgesloten mag worden elk welk e-mailadres aangemaakt mag worden. Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij ons bekend is.

Hoe wijzig ik het wachtwoord van mijn e-mailadres?

U heeft niet de mogelijkheid het wachtwoord van uw e-mailadres zelf te wijzigen. U kunt een verzoek voor de wijziging aan ons doorgeven via het formulier op pharmeon.nl. Wij zullen het wachtwoord dan voor u aanpassen naar het gewenste wachtwoord. Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij ons bekend is.

Wanneer het wachtwoord van uw e-mailadres wordt gewijzigd, zal uw e-mailadres tijdelijk geen e-mail kunnen ontvangen of verzenden. U dient eerst het nieuwe wachtwoord in te stellen op uw computer voordat het e-mailadres weer werkt. Geef ons ook altijd door naar welk e-mailadres wij de bevestiging mogen sturen dat het wachtwoord is gewijzigd. Dit kan namelijk niet naar het e-mailadres waar we het wachtwoord van wijzigen want deze zal tijdelijk niet werken.

Hoe zet ik een out of office op mijn e-mailadres?

U kan een out of office op uw e-mailadres zetten via https://beheer.pharmeon.nl/afwezigheidsbericht

Hoeveel MB kan ik per e-mail versturen?

Vanuit Pharmeon wordt er geen limiet gesteld aan hoeveel MB u per e-mail mag versturen. Vaak stelt uw mailprogramma hier wel een limiet aan. Neem contact op met de beheerder van uw mailprogramma om hier meer informatie over te verkrijgen.

Hoeveel ruimte heeft mijn mailbox?

De mailbox van Pharmeon is standaard 1GB. Wenst u de ruimte van uw mailbox te verhogen? Neem dan contact op met onze helpdesk via het formulier op pharmeon.nl. Geef aan voor welk e-mailadres u de ruimte wenst te verhogen en naar hoeveel GB.
Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij ons bekend is.

Ik kan geen e-mail meer versturen/ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Wij bieden geen systeembeheer aan. Dit betekent dat wij u niet kunnen helpen wanneer uw e-mailadres niet naar behoren werkt. Wij adviseren u contact op te nemen met uw systeembeheerder.

Denkt u dat het geen lokaal probleem is, maar een storing bij Pharmeon? Kijk dan op onze website. Wanneer wij een storing hebben, zullen we dat hier vermelden.

Ik krijg e-mail van een bepaalde afzender niet binnen, hoe kan dit?

Wanneer u een e-mailadres via Pharmeon afneemt, maakt u ook gebruik van ons spamfilter. Een spamfilter zorgt ervoor dat ongewenste e-mailberichten worden tegengehouden. Er kan in het spamfilter worden gekeken of er e-mail van een bepaalde afzender wordt tegengehouden. Neem contact met ons op via het formulier op pharmeon.nl. Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij ons bekend is. Onze helpdesk zal kijken of de e-mail wordt tegengehouden en met welke reden. Vermeld in uw e-mail de volgende punten:

  • Afzender van de e-mail

  • Verzenddatum

  • Wanneer u weet de, tijd van verzending

Kan ik bij jullie ook e-mailadressen afnemen die op de E-zorg mailserver staan?

Het is mogelijk om bij Pharmeon e-mailadressen af te nemen die op de E-zorg mailserver staan. Op deze manier kunt u veilig met andere zorgverleners mailen die ook van E-zorg gebruik maken. Wilt u een e-mailadres aanvragen? Neem dan contact met ons op via het formulier op pharmeon.nl. Let op dat u in het veld e-mailadres, een e-mailadres invult dat bij ons bekend is. Geef in uw bericht aan welk(e) e-mailadres(sen) u wenst aan te maken.

U kunt alleen gebruik maken van onze E-zorg mailserver wanneer u gebruik maakt van een E-zorg netwerk in uw praktijk.

Kan ik mijn e-mail ook als IMAP instellen?

Het is mogelijk uw e-mailadres als IMAP in te stellen. Wij bieden onze e-mailadressen altijd als POP3 aan, omdat onze mailboxen een beperkte ruimte hebben. Onze mailboxen hebben een ruimte van 1GB en het e-mailadres instellen als IMAP kan ervoor zorgen dat uw mailbox snel vol is.

Wenst u toch uw e-mailadres in te stellen als IMAP maar komt u er niet uit? Neem dan contact op met uw systeembeheerder.

Wat zijn de SMTP gegevens van mijn e-mailadres?

Wanneer uw e-mailadres via Pharmeon loopt, kunt u onze uitgaande mailserver gebruiken.

Normale mailserver: smtp.pharmeonmail.nl
E-zorg mailserver: ezorg.pharmeonmail.nl